17 september 2011

[s20] Boeken-, banken- en brommermarkt

Waar?

Wat kan ik er doen?
(Nieuwe en) tweedehands spullen kopen en verkopen
Vertel!
Hoe ik een open deur intrap zonder bang te hoeven zijn dat ik mijn nieuwe schoenen kapotmaak? Nou, door op een website met websitetips voor handige, geldbewuste en milieubewuste studenten die ene site te plaatsen die niet kan ontbreken in het studentenleven: Marktplaats. Elk meubelstuk in de studentenkamer dat niet voor minder dan twintig euro bij de IKEA te halen was, is namelijk hoogstwaarschijnlijk via Marktplaats gekocht. Op welke manier kom je anders aan een prachtige bank van vijftig euri? Of aan twee bankstellen plus een salontafel die gratis op te halen zijn…? Iedereen kan zijn/haar spullen online verkopen of van anderen de (tweedehands) spullen kopen.


De meeste functies van Marktplaats zullen wel bekend zijn. Maar wist je ook dat je kunt aangeven dat je in te huren bent als oppas, hondenuitlater of iets anders waar je talenten liggen? Lekker geld verdienen. En wist je dat je er vacatures kunt vinden in verschillende regio’s binnen verschillende sectoren? Of zoek via Marktplaats naar een leuke date, want ook dàt schijnt niet raar te zijn.
Ik weet dat ik weinig nieuws vertel, maar deze website kan echt niet ontbreken op Student 2.0. Door tweedehands spullen te kopen bespaar je geld. Door online te ‘winkelen’, bespaar je tijd en moeite. Efficiënt! En wat dacht je van duurzaam? Het produceren van een brommer of spelcomputer kost veel geld en energie. Wanneer iedereen de artikelen die hij/zij niet meer gebruikt doorverkoopt, hoeft er minder geproduceerd te worden. Zo help je mee aan een beter milieu, door de goedkoopste spullen te kopen!
Een fiets, tas, leuk filmpje of goed boek; al je benodigdheden voor dat perfecte studentenleventje beginnen met een bezoekje aan Marktplaats. Ik ga op zoek naar goedkope schoentjes, zodat ik voortaan weer gewoon dichte deuren in kan trappen.

Let altijd wel goed op dat je niet bedrogen wordt. Mensen met verkeerde bedoelingen zijn helaas overal, ook online.

______________________________
Doelgroep: studenten (18 tot 24 jaar)
Medium: www.s20.nl
Datum: 22 juni 2011
Directe link: Ga naar het artikel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten